Friday, May 25, 2012

Fakers...

Assalamualaikum....

Harini hujan...macam biasa la, bila dah hujan, jalan raya mesti jemmed...Bila jalan jemmed, mesti akan masuk ofis lambat...Ok, takde kene mengene ngan topik...Aku banyak menulis sebab tagged....Dulu aku gunakan journal untuk bagi pendapat...Tapi, biasalah...Tagged tu bukan aku yang punya...Sekelip mata sahaja journal part tu hilang...Pffff....But no worry, blogger kan ada...Hahahahaha.....

Aku kan macam tak faham kenapa ada manusia yang sanggup cari nama dan populariti atas angin...Maksud aku, kenapa perlu guna hak privasi orang lain untuk raih popular??? Contoh paling banyak, guna gambar orang lain dan mengaku itu ialah kamu...Contohnya macam ni...

Fatin Liyana Asri ada account  TAGGED ??? Fatin Liyana orang Selangor?? Yeke?? Bukankah dia sangat berbangga menjadi anak Negeri Sembilan??? Oh Fatin Liyana, why u break my heart?? Why u no tell us u ada account TAGGED??? sampai hati taw...~majuklahcamni~

 
ARIFFSHAH pun ada TAGGED gak??? Eh, tapi apesal David lak?? Nama glamer eh?? En.Ariffshah, i penah taw reply message u kat TAGGED....tapi, bila i tanya betul ke ni gambar u, u tak reply pun?? Sedih taw???

Sebenarnya, atas ni contoh public figure yang aku rasa paling banyak gambar diaorang dicilok oleh fakers...Sudahlah ambik gambar orang, bila orang tanya puji dan sebagainya mengaku pula...Tak pernah kot terasa bersalah agaknya??? Allah jadikan setiap hambanya sempurna...Tak sama tapi semuanya sempurna...Cuba bayangkan korang amik gambar orang lain dan mengaku itu korang...Tapi, one day disebabkan korang sedikit hilang pertimbangan, korang telah dengan tak sengaja memaki orang lain...Agaknya siapa yang akan dipandang serong?? 

Dan kalau betullah korang memang sangat addicted ngan satu orang tu, minatlah dengan cara yang betul...Contohnya guna la nama "AZMAN PEMINAT SETIA THEOTHERKHAIRUL"....Tak perlu kot sampai nak jadi fakers...Takde pekdahnya pun sume tu....Jadi diri sendiri kan lagi baik?? Jangan risau kalau korang ialah seorang lelaki yang tiada rupa ataupun seorang gadis yang tak secomel mana...Someday or somehow mesti ada yang akan tertarik kat korang....

Tengok cam cik rose, blog dia mana ada orang baca...Tapi, dia ada ramai kawan...Tak caya??? Tengok ni....

See?? Member since October 9, 2011....Profile views for 18431 times....8902 friends and still counting....Aku guna gambar sendiri....Ade je yang nak jadi kawan aku, sembang-sembang ngan aku...Korang jangan rasa rendah diri dan buat benda-benda yang silly...Tak cool la guna gambar orang lain pastu ngaku tu kamu....Cuma kamu perlu yakin dan percaya bahawa setiap ciptaan tu ada kelebihan sendiri...Just be yourself...Okay babes and dude?? Aku tak pandai yakinkan orang, marah orang reti la...Hehehhe....


No comments:

Post a Comment