Tuesday, June 19, 2012

CINCIN DI JARI....


Assalamualaikum…

A : Eh, awak dah kawen eh??
B: Apasal plak??
A: Yela, awak pakai cincin..Orang dah kawen je pakai cincin

Korang pernah tak dapat soklan camni bila korang pakai cincin especially cincin emas??? Saya selalu…Tapi, selalu tu dah jadi biasa…Bila dah jadi biasa, dah terbiasa iyekan aje…Seingat saya, mak saya memang suruh anak perempuan dia pakai barang kemas…Bukan sebab nak menunjuk-nunjuk…Tapi, sebab nak nampakkan anak dia tu perempuan…Lagi-lagi saya…Hehehehe…

Dulu saya pernah pakai cincin belah rotan….

 Yang Ini….

Masa tu saya belajar lagi kat kolej..Kebetulan, saya dengan niat suka-suka mengubah status FB saya kepada ENGAGED…Dan kebetulan juga, semasa saya menukar status tu, saya sedang berada di kampung saya dan saya tidak hadir ke kuliah beberapa hari selepas itu…Tahu-tahu sahaja 1 kuliah sibuk bertanyakan betul ke saya dah bertunang, dengan siapa, bila…Tambah menguatkan lagi, mereka pernah nampak saya pakai cincin belah rotan yang biasanya untuk orang yang dah dipinang…

Tapi, sebab saya tak kesah pun kalau orang nak cakap saya ni dah kawen ke, da macam mak orang ke maka saya biarkan soalan tu…Biarlah, mulut orang bukan boleh ditutup pun…Dan saya rasa sebab tu la sampai sekarang orang ingat saya dah kawen…Hanya sebab saya pakai cincin di jari saya dan sebab saya banyak letakkan gambar saya dengan anak buah saya….


 Dua-dua nampak macam anak saya kan??? Haruslah sebab ni anak buah saya yang real...Memang la ada iras-iras macam saya gak, hakhakhak.....Sampai sekarang saya masih lagi pakai cincin di jari saya....Bukan salah kan kalau tak kawen tapi pakai cincin?? 

No comments:

Post a Comment