Saturday, June 30, 2012

KENANGAN INDAH BERHARI RAYA


Assalamualaikum…

Mesti korang ingat saya ni kemaruk nak raya padahal bulan pose pun belum sampai lagi apatah lagi pose tahun lepas tak abes ganti lagi…Saya memang suka ganti pose lambat, tebiat…hahahahaha….

Sebenarnya saya nak ajak korang sume join contest ni….

KLIK SINI untuk maklumat lanjut dan cara penyertaan.....Hadiah duit raya der, rugi kalau tak join....Tempoh contest dari 27 Jun sampai 4 Ogos....Jom dengar baca cerita lebaran saya...Yoshhhh...

CERITARA LEBARAN 2011…

Mari kembali ke tahun 2011… Tak perlu guna mesin masa, cukup mata anda dan of course line internet yang marvelles…Bukan apa, kalau line slow, tak bape feel nak baca, hakhakhak....Mari saya ceritakan satu persatu….



 
1 : Kereta pertama saya…Yang saya bekerja keras dapatkannya dengan wang saya sendiri….Sebenarnya saya tak minat sangat pun GEN2…Tapi, mengingatkan yang kakak saya minat benar dengan kereta ni, jadi saya beli…Sayangnya, kakak saya enggan bawak sebab dia cakap pandangan belakang terhad, dia tak reti nak adjust…Tskkkk….Hampir seluruh gaji dan bonus saya habis semata-mata untuk kereta ni…Orang raya dengan baju baru segala, saya raya dengan kereta…Yang paling penting, GEN2 telah bawa satu kebanggaan dalam keluarga saya…Mak saya cakap ayah bangga anaknya mampu memandu kereta sebesar itu…Bayangnya saya cuma akan beli kereta kancil atau kelisa sahaja….

2 : Saya juga telah mampu belikan mak ayah saya baju raya…Walaupun harganya tak seberapa, tapi, itu hasil titik peluh saya sendiri…Betullah kata orang, bila tengok orang lain bahagia dah cukup untuk buat kita sendiri bahagia….Lagi pula, sebagai anak, apalah salahnya kalau kita berbelanja untuk mak ayah kita…Kalau nak dibandingkan dengan apa yang mereka dah beri kita selama ni, seumur hidup pun tak termampu kita nak membalas….


3: Saya sepatutnya gembira sebab ada seorang lelaki yang sudi jadikan saya isterinya..Malangnya, selepas hari raya, dia bagitaw yang kami tak mungkin bersama sebab mak ayah dia nak kakak dia yang berkahwin terlebih dulu…Sedih, tapi saya terima…Bukan jodoh kami….


 
4: Mak saya bertambah usianya pada hari yang mulia…30 Ogos 2011, genap usia mak saya 51 tahun…Mak, walaupun saya tak pernah cakap ni, tapi, percayalah saya sangat sayangkan mak…Mak bukan setakat mak, tapi jugak teman baik saya yang setia…Walaupun kita selalu gaduh-gaduh manja, adik tetap sayangkan mak….

 
5: Saya??? Cukuplah setakat memakai baju yang kakak saya beri, selendang mak dan kasut sale last pair…Tetap, raya 2011 terbaik untuk saya…Semoga raya 2012 beri kita semua keberkatan, insyaAllah….Eh, jap2...Untuk elakkan kekeliruan...Asalnya kereta saya berwarna biru tapi saya telah tukarkan pada warna kuning atas sebab-sebab munasabah....

-Untuk tagg, saya nak sarankan semua peserta contest Tambah Follower AmerCorner untuk sama-sama memeriahkan contest ni.....Nak tagg ramai sangat, tak larat, hehehehe...-

Akhir kata,

“SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT HARI RAYA”


4 comments:

  1. terima kasih kerana menyertai contest ini..SDelamat berjaya..cerita yg menarik!!

    ReplyDelete
  2. hmm..sis tak semestinya takde jodoh kan..cuma lmbat jer..bersabar ye dan teruskan hubungan seperti biasa..bila kakak dy da kawen..turn korang pulak lah..hehe..semoga terus sukses dan berbahagia :)


    kalau rasa CREATIVE, ARTISTIK, GEORGEOUS, ADORABLE, FASHINABLE,OWESOME clik sini : Konspirasi Blogger Kreative 2012

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokay...nme pun kenangan kn??? we're best best fren skrg ni, xde feeling2 da, hehehehe....btw, thnx a lot...

      Delete